Tips för en skarpare profil!

Många trender i modet har hämtats från reklamvärlden. Nu är det dags att låna tillbaks! När det gäller profilkläder, titta på de modeller och applikationsmetoder som är populära. Den “slitna” looken är t ex stark just nu.
PROFILERA ALLT SOM GÅR!
Det kostar som regel inte mer att profilera detaljerna, som Post-It-lappar, kollegieblock och andra förbrukningsartiklar. Till och med porslinet i personalköket kan vara profilerat. Effekten blir ofta positiv och det behöver inte alls bli dyrare. Bara mer genomtänkt. Kläder, bilar, fastigheter, inventarier, allt bidrar till att sätta ditt företag på folks näthinna.

KOSTA PÅ DIG ATT VARA UNIK!
Du kan skapa unik profil både med hjälp av standardprodukter och med hjälp av specialdesign. Du behöver inte titta på vad andra gjort, men håll gärna koll på vad andra gör och gör tvärtemot!

TÄNK NYTTJANDEGRAD!
Priset är en viktig faktor för profilköpare, men pris och kvalitet är oftast intimt ihopflätade och profilreklam har egenskapen att den kan leva mycket länge, ofta i åratal. Priset skall slås ut på hur ofta och hur länge du vill att budskapet/mediet skall leva. Ett lågt inköpspris är inte allt! Hur lockande det än kan vara att välja det billigaste...

GÅ UTANFÖR RAMARNA!
Företags grafiska profiler är ofta ganska “kantiga” och gjorda för skyltar och trycksaker, men tar inte hänsyn till kläder och andra profilartiklar. Utforma budskapet så att det passar till mediet eller mediet så att det passar till budskapet. Profilreklam ger obegränsade möjligheter att skapa kombinationer som höjer budskapet.

PROFILEN I MEDIAPLANEN!
Många företag köper profilprodukter löpande under året och utan egentlig plan för hur produkterna skall användas i marknadskommunikationen. Se till att planera dina profilinvesteringar och avsätt medel i budget, kopplade till varje marknadsinsats som t ex en mässa eller en produktlansering. Även gåvor är marknadsföring och bör därför planeras i god tid. Varför börja leta julklapp i november?

UTGÅ FRÅN MOTTAGAREN!
När det gäller gåvor och promotionartiklar, försök att tänka på vad du själv faktiskt skulle vilja ha och vilka profilprodukter du själv sparat för att du tyckte de var praktiska, snygga eller på annat sätt värda att spara. När folk kommer och frågar om de får köpa en profilprodukt, då vet man att man lyckats. Och det händer faktiskt!

DET ÄR TANKEN SOM RÄKNAS!
När det gäller gåvor till kunder och/eller anställda så är det mera tanken som räknas än storleken och prislappen på gåvan. Det är också bättre med konsekvens i givandet än att man kanske slår på stort en gång vart tredje år.

HÅLL EN LINJE!
Låt din profil kännetecknas av en genomtänkt linje när det gäller stil, inriktning och kvalitetsnivå. Tänk på ett par års sikt och låt profilprodukterna över tid komplettera varann. Gåvor kan också följa samma tänk, låt gåvan “byggas på” år efter år, till en komplett samling.

Och självklart hjälper vi på TUPP reklam dig med allt detta - och mycket mer därtill!


hej@tuppreklam.se

TUPP reklam AB
Törelvägen 160
906 28 Umeå

Org.nr. 556915-2001
VAT SE556915200101

Priserna på våra reklamartiklar och profilprodukter är angivna exklusive moms och frakt. Vi reserverar oss för prisändringar och fel.

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.