Framgångsrik profilmarknadsföring

Här delar vi med oss av några tips på hur din profilsatsning kan bli framgångsrik!
PROFILERA ALLT SOM GÅR!
Det kostar i regel inte så mycket att profilera småsaker som Post It-lappar, kollegieblock och andra förbrukningsartiklar. Till och med porslinet i personalköket kan profileras utan för stor kostnad. Effekten blir ofta positiv och det behöver inte alls bli dyrt, bara mer genomtänkt. Kläder, bilar, fastigheter, inventarier - allt bidrar till att sätta ditt företag på kartan.

KOSTA PÅ DIG ATT VARA UNIK!
Du kan skapa en unik profil både med hjälp av standardprodukter och med hjälp av unika specialdesignade produkter. Du behöver inte titta på vad andra gjort - men låt det tjäna som inspiration.

TÄNK HÅLLBARHET!
Priset är en viktig faktor för profilköpare, men pris och kvalitet hänger ihop. Köper du produkter från TUPP reklam kommer de att hålla i åratal, vilket är viktigt. Att produkterna inte heller innehåller skadliga ämnen samt att de är tillverkade under rättvisa förhållanden är positivt för ditt varumärke. Priset bör du slå ut på hur ofta och hur länge du vill att budskapet skall leva. Och vem vill inte förknippas med kvalitet!

GÅ UTANFÖR RAMARNA!
Vi kan hjälpa dig att anpassa din grafiska profil så att den passar att användas på kläder och på andra profilartiklar om du vill det.

PROFILPRODUKTER I MARKNADSPLANEN!
De företag som har en plan för hur profilprodukterna skall användas i marknadskommunikationen lyckas bättre. Genom att koppla profilprodukter till specifika marknadsaktiviteter som mässor och produktlanseringar verkar du genomtänkt. En frekvent användning av profilreklam ökar effekten av din varumärkesprofilering.

UTGÅ FRÅN MOTTAGAREN!
När det gäller gåvor och promotionartiklar, försök att tänka på vad du själv skulle vilja ha och vilka profilprodukter du själv sparat för att du tyckte de var praktiska, snygga eller på annat sätt värda att spara. Ett annat tips är att fundera på vad mottagaren skulle gilla och hur mottagarens bransch ser ut. När folk kommer och frågar om de får köpa en profilprodukt, då vet du att du har lyckats. Och det händer faktiskt. Rätt ofta.

DET ÄR TANKEN SOM RÄKNAS!
Tänk på att det är tanken som räknas när det gäller gåvor till kunder och anställda - inte prislappen. Det ger också större effekt att ge gåvor då och då än att slå på stort en gång vart tredje år.

HÅLL EN LINJE!
Låt din profil hålla en genomtänkt linje när det gäller stil, inriktning och kvalitet. Tänk på att din profil ska hålla på ett par års sikt och låt produkterna komplettera varandra. Gåvor liksom kläder och presentartiklar kan följa samma linje, låt en gåva “byggas på” med andra artiklar till en komplett samling.



Vi på TUPP reklam har lång erfarenhet av produktmedia som är det nya samlingsnamnet för företagsreklam med tryck, såsom profilprodukter, reklamartiklar, presentreklam, give-aways och reklamgodis.

TUPP reklam startades 2002 och drivs fortfarande av grundaren David Eriksson. Under dessa år har branschen utvecklats snabbt och vår erfarenhet ingår när du anlitar oss.

Vårt stora sortiment av reklamprodukter hittar du om du klickar här.


Gillade du den här artikeln får du gärna dela den!


hej@tuppreklam.se

TUPP reklam AB
Törelvägen 160
906 28 Umeå

Org.nr. 556915-2001
VAT SE556915200101

Priserna på våra reklamartiklar och profilprodukter är angivna exklusive moms och frakt. Vi reserverar oss för prisändringar och fel.

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.