Reklamkakan 2016 / Svensk Reklammarknad 2016

Den 20 april presenterade Institutetet för reklam- och mediestatistik sin årsrapport ”Svensk Reklammarknad 2016”. Den totala reklaminvesteringen 2016 uppgick till drygt 74 miljarder kronor vilket är en ökning på 4,8% sedan 2015.




Produktmedia, samlingsnamnet för presentreklam, profilprodukter, reklamartiklar, reklamgodis och andra produkter med tryck, hamnade på plats fyra strax under sponsring och över bland annat tv-reklam och annonser i dagspress. Investeringen i produktmedia under 2016 hamnade på strax över 6 miljarder kronor vilket är en ökning med 4,1% sedan 2015.

Kombinerar men detta med den sedan tidigare gjorda undersökningen om vilken form av reklam som konsumenten föredrar och som enligt undersökningen dessutom är både erinransbyggande och köputlösande är det självklart att produktmedia är svaret på gåtan hur företag effektivast når sina kunder och framtida kunder, framförallt i en tid där olika ad-blockers och andra tjänster för att avsäga sig reklam finns tillgängliga.

Över 85% av svenskarna har fått profilprodukter och var fjärde svensk säger att de faktiskt vill ha flera (SIFO 2015). Hela 34% av svenskarna använder reklamartiklar varje dag!

Undersökningar visar också att konsumenter som fått något fysiskt är mer mottagliga för digital reklam från företaget som gett en reklamartikel med sitt tryck än de som endast ser en digital annons eller får ett reklamutskick via e-post.

Tänk vilka möjligheter en tygkasse med tryck, en vattenflaska med tryck eller en reklampenna kan ge. Inkludera produktmedia i företagets mediemix .

Hos oss på TUPP reklam hittar du en mängd olika reklamprodukter med tryck av högsta kvalitet. Vi är också väldigt måna om att våra profilprodukter med tryck är tillverkade under schysta förhållanden för både människor och miljö.

Vårt stora utbud av reklamartiklar med tryck hittar du på denna länk.

Tveka inte att höra av dig om du vill ha hjälp med hur ditt företag, precis som många andra, kan använda produktmedia för att nå ut till dina kunder och framtida kunder.

Läs gärna våra tidigare artiklar med information och tips gällande profilprodukter och reklamartiklar med tryck.
Framgångsrik profilmarknadsföring,

Kan man nå reklamundvikarna / Undersökningen The Power of Produktmedia

När används produktmedia

Varför produktmedia

Och några tips för reklamförrådet

Senaste nytt:
- 2015-05-07:
Klädeskollektion i fairtrade-certifierad och ekologiskt odlad bomull »


- 2015-04-09:
Vi tar hand om resterna! »


- 2015-03-19:
Vi utökar Yeppos-familjen med sötlakrits! »


- 2015-03-12:
DOT - en perfekt blandning av runt och rakt »


- 2015-03-10:
Viktiga trender inför 2015 »


- 2015-03-08:
Muggar med fullfärgstryck all over! »


- 2015-03-08:
Ekologiskt, gluten- och laktosfritt godis! »


- 2014-11-01:
Skydda dig mot förkylning och influensa »


- 2014-10-21:
Dags för reflexer! »


- 2014-10-01:
Softness is the new color! »




hej@tuppreklam.se

TUPP reklam AB
Törelvägen 160
906 28 Umeå

Org.nr. 556915-2001
VAT SE556915200101

Priserna på våra reklamartiklar och profilprodukter är angivna exklusive moms och frakt. Vi reserverar oss för prisändringar och fel.

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.