Kortlek med tryck är den perfekta gåvan

Vill du att din logotyp eller ditt budskap ska exponeras runt om i Sverige eller till och med i världen? Då är en kortlek med tryck ett riktigt bra inköp! Men det finns vissa faktorer du måste fundera över innan du beställer. Läs vidare så är du snart redo att spela Finns i sjön med din alldeles egna kortlek med tryck.

3 viktiga faktorer när du beställer kortlek med tryck:

1. Spelkortsstandarden
Hur själva spelkorten ser ut skiljer sig åt runt om i världen. Designen, färgerna och indexeringen i hörnen påverkar hur vi uppfattar kvaliteten på kortleken. I den svenska standarden ser märkningen ut så här: Kung (K), Dam (D), Knekt (Kn) och i den internationella standarden är det istället: Kung (K), Dam (Q), Knekt (J). Det finns även standarder för andra länder. Har du danska kunder kan du välja en dansk kortlek som är snarlik den svenska, men med ett (B) istället för (Kn) för knekt. Se till att din kortlek med tryck passar för din marknad. Spelkortens design är också värd att fundera över. Gillar du den kantiga, stilrena, internationella stilen eller den konstnärliga gammelsvenska?

2. Papperskvaliteten
Att spela kort ska vara någonting roligt och spännande. Allt det kan förstöras om din kortlek med tryck har dålig papperskvalitet. Kort som skivar och böjer sig när man försöker blanda, eller som får skadade baksidor som avslöjar vad motspelaren har på hand bidrar inte till god stämning runt bordet. I våra kortlekar används kvalitetspapper, Corona 310 gram. Det är casinostandard, vilket betyder att den kommer hålla i många år framåt. Det innebär stor exponering av ditt budskap!

3. Trycket
En kortlek med tryck har självklart huvudsyftet att synas och att arbeta in varumärket. Om trycket är blekt eller dåligt gör den inte sitt jobb. Och följer du våra övriga tips här ovan kommer din kortlek dessutom vara av bra papperskvalitet, då blir livslängden lång. Vill du att folk ska se ditt företag snabbt blekna bort från kortens baksida? Det reflekterar inte bra på ditt företag eller dina varor/tjänster. Lång livslängd betyder även att vissa budskap kan bli inaktuella med åren, försök därför att ha ett långsiktigt tänk när du väljer. En slogan, en hemsideadress och en logotyp är saker man sällan ändrar, så de är perfekta att trycka. Ett glatt budskap eller ett roligt fakta om din bransch fungerar också alltid! Var lite mer försiktig med att trycka datum och platser, till exempel ”Vi ses på Älvsjömässan 4 april!”. Det blir snabbt daterat. Ett bra alternativ är då: ”Kommer vi till din stad snart? Se på www.hemsida.se” och alltid hålla hemsidan uppdaterad med senaste nytt. En kortlek med tryck där ett långsiktigt budskap förs fram kommer att leverera större och bättre än ett mer nischat alternativ.

Baksidan av en kortlek exponeras mer än framsidan av den. Så en kortlek med tryck kan ses av många människor, i många olika situationer och platser. Det är en spännande och rolig reklamprodukt som uppskattas av i stort sett alla. Vill du få igång folk att börja spela direkt kan du alltid skriva ut reglerna för några vanliga kortspel och skicka detta med kortleken. Vill du ha mer tips eller hjälp innan du beställer en kortlek med tryck? Skicka oss ett mejl! TUPP reklam har över 15 år i branschen, vi är ett svenskt företag och våra kortlekar trycks i Sverige.
Senaste nytt:
- 2015-05-07:
Klädeskollektion i fairtrade-certifierad och ekologiskt odlad bomull »


- 2015-04-09:
Vi tar hand om resterna! »


- 2015-03-19:
Vi utökar Yeppos-familjen med sötlakrits! »


- 2015-03-12:
DOT - en perfekt blandning av runt och rakt »


- 2015-03-10:
Viktiga trender inför 2015 »


- 2015-03-08:
Muggar med fullfärgstryck all over! »


- 2015-03-08:
Ekologiskt, gluten- och laktosfritt godis! »


- 2014-11-01:
Skydda dig mot förkylning och influensa »


- 2014-10-21:
Dags för reflexer! »


- 2014-10-01:
Softness is the new color! »




hej@tuppreklam.se

TUPP reklam AB
Törelvägen 160
906 28 Umeå

Org.nr. 556915-2001
VAT SE556915200101

Priserna på våra reklamartiklar och profilprodukter är angivna exklusive moms och frakt. Vi reserverar oss för prisändringar och fel.

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.