Reklampennor: 5 viktiga tips innan du köper!

Reklampennor är ett måste för så väl små som stora företag. Det är en produkt som alltid behövs och som passerar många händer under sin livstid. Det finns dock vissa saker du bör tänka på innan du beställer hem tusentals reklampennor. Om du inte tar rätt beslut kan din investering snabbt förvandlas till ett bakslag. Ta till dig av våra fem tips så är du redo att beställa sedan!



1. Tryck långsiktigt
Även om du trycker upp pennor för en mässa eller ett specifikt event kan det vara smart att inte trycka plats- eller datumspecifikt. Alltså: tryck inte ”Träffa oss i monter 11:B23!”. Mässan pågår en vecka, men pennans liv är betydligt längre än så. Dessutom kanske du får en kartong pennor över, som då är helt meningslösa ur marknadsföringssynpunkt. Tryck ditt företagsnamn och din hemsideadress på reklampennorna så funkar de i alla sammanhang.

2. Var som en fågelmamma
Då menar vi inte att du ska ruva på dina reklampennor och skydda dem från inkräktare. Nej, du ska vara fågelmamman i ett senare skede. Knuffa ut dina reklampennor ur boet (eller kartongen då) och låt dem flyga fritt! Köper man en väldigt liten kvantitet reklampennor är det lätt att man blir alldeles för försiktig med dem. Det ska nästan till att kungen och drottningen kommer på besök för att man ska kunna skiljas från en eller två. Du ska tänka precis tvärtom! Köp många pennor och sprid dem för vinden, lägg ut dem överallt där du tror att någon kan behöva en penna. De kommer vandra runt Sverige (eller till och med världen) på ett väldigt intressant sätt.

3. Blyerts, bläck, gel, färg, stift – hjälp!
Ja, det är lätt att gå vilse i den djungel som är alternativen bland reklampennor. Vilken penna du bör välja beror på tillfälle. Om det är pennor du vill att folk tar med sig, är det oftast bäst att satsa på någon typ av bläck eller gel. Blyertspennor och stiftpennor är det inte lika vanligt att folk tar med sig (eftersom de kräver vässning/påfyllning av stift), så dessa kan lämpa sig i interna konferensrum eller liknande. Om du är osäker på vilken typ av penna du bör köpa, fråga då oss på TUPP reklam. Vi hjälper gärna till!

4. Pennan representerar ditt företag
När du sätter ditt företagsnamn på någonting blir detta en spegling av ditt företag. Vill du att folk ska förknippa ditt företag med den där pennan som plötsligt gick sönder och orsakade fläckar på mattan? Det kommer inte ge någon positiv bild av dig och ditt företag. Men en kvalitetspenna kan hänga med länge och arbeta in ditt varumärke på rätt sätt. Visste du att en penna passerar i genomsnitt 8 ägare under sin livstid? Om den är bra kan det bli ännu fler, om den är dålig åker den direkt i papperskorgen.

5. Välj en seriös leverantör
Det blir allt populärare att köpa reklampennor från andra sidan jorden. Det som brukar locka mest är prislappen. Man tänker ”det ju ändå bara är pennor som ska ges bort, spelar det verkligen någon roll?”. Som vi gick igenom i punkt 4 så gör det faktiskt det. Dessutom finns det fler potentiella problem man måste vara förberedd på. Säg att du vill reklamera trycket eller att det är något annat fel på reklampennorna. Vad har du för rättsligt skydd? Hur får du ens tag på någon ansvarig? Det kan finnas språkliga barriärer och annat som ställer till det. Ett svenskt företag lyder under svenska lagar och är lätt att kontakta. Se till att det är någon med erfarenhet. TUPP reklam har över 15 år i branschen och arbetar enbart med kvalitetsprodukter. Vi hjälper dig gärna att trycka upp snygga reklampennor som tar ditt varumärke till nästa nivå! Skicka ett mejl till oss så hjälper vi dig.



Senaste nytt:
- 2015-05-07:
Klädeskollektion i fairtrade-certifierad och ekologiskt odlad bomull »


- 2015-04-09:
Vi tar hand om resterna! »


- 2015-03-19:
Vi utökar Yeppos-familjen med sötlakrits! »


- 2015-03-12:
DOT - en perfekt blandning av runt och rakt »


- 2015-03-10:
Viktiga trender inför 2015 »


- 2015-03-08:
Muggar med fullfärgstryck all over! »


- 2015-03-08:
Ekologiskt, gluten- och laktosfritt godis! »


- 2014-11-01:
Skydda dig mot förkylning och influensa »


- 2014-10-21:
Dags för reflexer! »


- 2014-10-01:
Softness is the new color! »




hej@tuppreklam.se

TUPP reklam AB
Törelvägen 160
906 28 Umeå

Org.nr. 556915-2001
VAT SE556915200101

Priserna på våra reklamartiklar och profilprodukter är angivna exklusive moms och frakt. Vi reserverar oss för prisändringar och fel.