SÅ LYCKAS DU MED PROFILPRODUKTER PÅ MÄSSAN!

En mässa ska vara någonting som för ditt företag framåt. Du ska hitta nya kunder och självklart även hämta hem kostnaden för att stå på mässan. Många väljer att dra ner på profilprodukterna efter att de kommit hem med flera kartonger prylar som de inte lyckats bli av med. Men om du följer våra tips kommer du kunna åka hem med tomt bås och en lång lista med potentiella kunder!



1. Matcha budskap med livslängd

Det kan vara lockande att trycka upp mässmonterns nummer och position på alla prylar inför mässan. Men det kan faktiskt ge mer att inte göra det. Vissa produkter har lång livslängd och kan fortsätta göra reklam för ditt företag långt efter att mässan slutat. Välj rätt budskap för varje pryl! En penna har en livslängd på ungefär ett år och passerar många händer under sin tid. Den lämpar sig väl för ett lite mer tidlöst budskap, till exempel en slogan eller en hemsideadress (ihop med loggan givetvis). Samma sak gäller för USB-minnen, powerbanks, sportflaskor och liknande. Däremot kommer godis och läsk gå åt nästan direkt, så där kan du kosta på dig ett mer specifikt budskap om din monter eller det som sker hos dig under mässdagarna.

2. Använd prylar för att få in potentiella kunder
Folk älskar profilprodukter, speciellt såna som fyller viktiga funktioner i deras dagliga liv. Så självklart borde du ha en tävling i din monter där man kan vinna ett stort paket fyllt av roliga och användbara profilprodukter från dig! För att vara med bör man lämna sitt visitkort eller fylla i sina uppgifter. Skriv i villkoren att man godkänner att bli kontaktad av dig med ett erbjudande efter mässans slut. På det sättet får du in potentiella kunder som du kan bearbeta efter mässan.

3. Bli populär
Om man i ditt bås kan få vatten eller läsk, godis, kortlekar, tröjor eller vad det nu kan vara – då är det självklart roligare att gå dit än till något bås där kan man på sin höjd kan få en penna. När du väl lyckats locka dit folk kan du pratar hur mycket du vill om din produkt eller tjänst! Du kan till och med byta din pitch mot prylarna. Sätt upp en lapp där det står ”Ge mig en minut av din tid så får du en powerbank!” och se hur många fler människor du hinner prata med. Det bästa är att alla saker du delar ut är prydda med din logga, så de kommer att fortsätta göra reklam för dig även när mässdagen är slut.


Släpp dina fördomar om att det är dyrt med roliga profilprodukter och att man måste handla minst 10 000 ex av varje grej för att ens få beställa. Mycket har utvecklats under de senaste åren och även små företag har råd och möjlighet att använda profilprodukter för att maximera sin försäljning!



Senaste nytt:
- 2015-05-07:
Klädeskollektion i fairtrade-certifierad och ekologiskt odlad bomull »


- 2015-04-09:
Vi tar hand om resterna! »


- 2015-03-19:
Vi utökar Yeppos-familjen med sötlakrits! »


- 2015-03-12:
DOT - en perfekt blandning av runt och rakt »


- 2015-03-10:
Viktiga trender inför 2015 »


- 2015-03-08:
Muggar med fullfärgstryck all over! »


- 2015-03-08:
Ekologiskt, gluten- och laktosfritt godis! »


- 2014-11-01:
Skydda dig mot förkylning och influensa »


- 2014-10-21:
Dags för reflexer! »


- 2014-10-01:
Softness is the new color! »




hej@tuppreklam.se

TUPP reklam AB
Törelvägen 160
906 28 Umeå

Org.nr. 556915-2001
VAT SE556915200101

Priserna på våra reklamartiklar och profilprodukter är angivna exklusive moms och frakt. Vi reserverar oss för prisändringar och fel.

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.