FÅ UT DITT POLITISKA BUDSKAP MED PROFILPRODUKTER!

I valtider är det både viktigare och svårare än någonsin att nå ut med sitt politiska budskap. Där är profilprodukter ett bra alternativ till dyra annonser. De når ut gång på gång till ett mycket lägre pris. Och uppskattas dessutom av mottagaren!



Vi har sammanställt några av de vanligaste funderingarna som aktiva inom intresseorganisationer och politiska partier har ställt till oss. Med över 20 år i profilproduktsbranschen har vi samlat på oss en hel del kunskap som kan hjälpa dig att verkligen få ut ditt budskap!

1. Partinamn eller åsikt?
Ska man trycka partinamnet eller en politisk åsikt man har? Det beror på, men det bästa är att ha en mix. Somliga står hellre upp för en viss åsikt än för ett parti, för andra är det precis tvärtom. Så erbjud en mix av muggar, halsdukar, tygväskor, t-shirts, vattenflaskor eller vad det nu kan vara, somliga med fokus på åsikter och andra med fokus på partinamn eller partisymbol. Om ditt parti av allmänheten ses som ett enfrågeparti kan det vara smart att lyfta andra åsikter ni har. Kanske finns fler potentiella väljare som helt enkelt inte har koll på vilka andra frågor ni är intresserade av?

2. Kampanjknapp eller pin?
Först ska vi reda ut skillnaden mellan de två. En kampanjknapp har oftast en framsida i plast, den är lite större och är kanske den man mest förknippar med politiska kampanjer. Där kan man få plats med ett ”Nej till X!” eller ”Ja till Y!”, eller partinamn och partisymbol. En pin är en mer diskret och stilren produkt, tillverkad i metall och passande för ett kavaj- eller rockslag. Där brukar det vara populärt att ha parti- eller organisationssymbolen. En kampanjknapp lever oftast över ett enda val, medan en pin kan återanvändas under många val eftersom den är mer tidlös. Alltså behöver det inte vara frågan om att köpa in kampanjknappar eller pins, de två kan köpas och användas som komplement till varandra.

3. Diskret eller högljutt?
Man kan inte viska sig till en valvinst, däremot krävs olika tonläge för olika tillfällen. Ett mer kryptiskt budskap eller en öppen fråga på en tygkasse, t-shirt eller kampanjknapp kan väcka nyfikenhet och starta en diskussion. Men det är också viktigt att visa upp ert partinamn och er partisymbol för att fastna i folks medvetande. Använd er av en blandning mellan diskreta och mer högljudda budskap.

4. Pennor eller något mer unikt?
Pennan är en klassisk profilprodukt och det finns en god anledning till det. Den passerar många händer under sin livstid och får alltså mycket exponering. Däremot finns det annat som också exponeras mycket och som är uppskattat bland folk. Paraplyer, tygkassar och termosmuggar är exempel på sådant. Visst, de kostar lite mer än en penna, men å andra sidan kommer de användas mer flitigt i offentligheten och verkligen sticka ut. Det betyder god synlighet för ditt parti och ert budskap!

5. Merchandise
Många är stolta över sin partitillhörighet och vill visa det. Här fungerar också profilprodukter som merchandise, produkter som du till och med kan sälja, och där loggan oftast ger profilprodukten ett starkt mervärde.

Senaste nytt:
- 2015-05-07:
Klädeskollektion i fairtrade-certifierad och ekologiskt odlad bomull »


- 2015-04-09:
Vi tar hand om resterna! »


- 2015-03-19:
Vi utökar Yeppos-familjen med sötlakrits! »


- 2015-03-12:
DOT - en perfekt blandning av runt och rakt »


- 2015-03-10:
Viktiga trender inför 2015 »


- 2015-03-08:
Muggar med fullfärgstryck all over! »


- 2015-03-08:
Ekologiskt, gluten- och laktosfritt godis! »


- 2014-11-01:
Skydda dig mot förkylning och influensa »


- 2014-10-21:
Dags för reflexer! »


- 2014-10-01:
Softness is the new color! »




hej@tuppreklam.se

TUPP reklam AB
Törelvägen 160
906 28 Umeå

Org.nr. 556915-2001
VAT SE556915200101

Priserna på våra reklamartiklar och profilprodukter är angivna exklusive moms och frakt. Vi reserverar oss för prisändringar och fel.

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.