Profilprodukter vs Bioreklam: Stor duk, liten effekt
Reklam på bio är svår att värja sig mot – men det betyder inte att den är effektiv. Många uppfattar den som ett hinder innan filmen. Det lämnar inget konkret minne, förutom möjligen irritation. En profilprodukt däremot är något man kan ta på, använda – och uppskatta.
Enligt Demoskops mätning 2023 ("The Power of Product Media") visade det sig att profilprodukter har betydligt högre kvarhållningsvärde än reklam före film. Bioreklam kan synas i 30 sekunder. En profilmugg kan användas 300 gånger.
Vill du att ditt varumärke ska märkas – och uppskattas? Då är det dags att tänka bortom störande medier och välja profilprodukter som skapar lojalitet, igenkänning och ett genuint "tack".
TUPP reklam hjälper företag i hela Sverige att ta fram rätt produkter med tryck – från idé till färdig leverans.
Om undersökningen: "The Power of Product Media" är en återkommande marknadsundersökning genomförd av Demoskop. Undersökningen riktar sig till svenska konsumenter och mäter uppmärksamhet, uppskattning och effekt av profilprodukter jämfört med andra reklamkanaler. Resultaten baseras på riksrepresentativa urval och publiceras för branschens aktörer.