Profilprodukter vs E-postreklam: Från inkorgen till papperskorgen

Spamfilter. Tusen olästa mejl. En opersonlig massutskickad kampanj som försvinner bland nyhetsbrev och bekräftelser. Så ser mycket e-postreklam ut idag. Profilprodukter däremot – dem slänger man inte. Man använder dem.


"The Power of Product Media" – en återkommande undersökning genomförd av Demoskop – visar att mottagare minns avsändaren bakom en fysisk produkt i betydligt högre grad än bakom ett e-postutskick. Trots liknande kostnadsnivå är skillnaden i effekt påtaglig.

 

 

Vill du att ditt varumärke ska märkas – och uppskattas? Då är det dags att tänka bortom störande medier och välja profilprodukter som skapar lojalitet, igenkänning och ett genuint "tack".
TUPP reklam hjälper företag i hela Sverige att ta fram rätt produkter med tryck – från idé till färdig leverans. 

 

Om undersökningen: "The Power of Product Media" är en återkommande marknadsundersökning genomförd av Demoskop. Undersökningen riktar sig till svenska konsumenter och mäter uppmärksamhet, uppskattning och effekt av profilprodukter jämfört med andra reklamkanaler. Resultaten baseras på riksrepresentativa urval och publiceras för branschens aktörer.