Profilprodukter vs Internetannonser: Tröttsamma popups eller praktiska prylar?
Internetannonsering har blivit synonymt med irritation. Popups, banners och autoplay-videor tränger sig på, ofta utan att vara relevanta. Människor har lärt sig ignorera dessa annonser – fenomenet kallas "banner blindness". Profilprodukter däremot, känns personliga och användbara. De får mottagaren att känna sig uppskattad, inte spårad.
Enligt Demoskops undersökning "The Power of Product Media" (2023), uppger 7 av 10 personer att de föredrar att ta emot en profilprodukt framför att exponeras för digital annonsering. Och framför allt – vem har någonsin sagt "tack" efter att ha blivit förföljd av en annons i sociala medier?
Vill du att ditt varumärke ska märkas – och uppskattas? Då är det dags att tänka bortom störande medier och välja profilprodukter som skapar lojalitet, igenkänning och ett genuint "tack".
TUPP reklam hjälper företag i hela Sverige att ta fram rätt produkter med tryck – från idé till färdig leverans.
Om undersökningen: "The Power of Product Media" är en återkommande marknadsundersökning genomförd av Demoskop. Undersökningen riktar sig till svenska konsumenter och mäter uppmärksamhet, uppskattning och effekt av profilprodukter jämfört med andra reklamkanaler. Resultaten baseras på riksrepresentativa urval och publiceras för branschens aktörer.