Profilprodukter vs Utomhusreklam: Syns – men försvinner snabbt
Reklamskyltar, affischer och busshållplatsannonser syns ofta – men för en kort sekund. De kan vara påkostade, men ger låg interaktion. Profilprodukter däremot är med mottagaren i vardagen. En nyckelring, vattenflaska eller tygpåse blir en lojal bärare av ditt varumärke.
Enligt Demoskops "The Power of Product Media" (2023) upplever konsumenter att profilprodukter ger långt fler faktiska kontakter per investering än utomhusreklam. Medan en reklamskylt syns i några sekunder, används en profilprodukt i månader.
Vill du att ditt varumärke ska märkas – och uppskattas? Då är det dags att tänka bortom störande medier och välja profilprodukter som skapar lojalitet, igenkänning och ett genuint "tack".
TUPP reklam hjälper företag i hela Sverige att ta fram rätt produkter med tryck – från idé till färdig leverans.
Om undersökningen: "The Power of Product Media" är en återkommande marknadsundersökning genomförd av Demoskop. Undersökningen riktar sig till svenska konsumenter och mäter uppmärksamhet, uppskattning och effekt av profilprodukter jämfört med andra reklamkanaler. Resultaten baseras på riksrepresentativa urval och publiceras för branschens aktörer.