Förstoringsglas med tryck är en profilprodukt som ofta glöms bort, trots att den har stor potential att bli använd dagligen. Det är en typisk produkt som får ligga framme på bordet och därför syns ofta och av många. Det är en giveaway som funkar för de flesta branscher.
Olika modeller på förstoringsglas
Om du tänker dig att ett förstoringsglas ser ut som de gör i tecknade deckarserier måste du tänka om! De finns idag i alla möjliga olika modeller. Vissa är så små att man kan ha dem på nyckelknippan utan problem. Andra löser flera problem samtidigt, till exempel genom att även fungera som linjal eller bokmärke – eller både och! Dessa är populära och har även en extra fördel för dig: stor tryckyta samt exponering när människor ska läsa eller rita någonting, då hjärnan är i skarpt läge.
Perfekt för en vuxen målgrupp
Riktar du dig främst mot ungdomar är detta inte profilprodukten för dig. Men har du eller vill du ha kunder som är 40 år eller äldre är det ett perfekt inköp! Efter 40 år börjar synen nämligen förändras och det kan bli svårare att läsa den där tidningen eller boken. Då kan du finnas där och hjälpa till med ett smidigt förstoringsglas med tryck!
Tips på kampanjer med förstoringsglas
Förstoringsglas med logga kan med fördel delas ut på mässor eller läggas ner i goodiebags. Ska de ligga i goodiebags kan vara smart att välja förstoringsglas som också är bokmärken, samt lägga ner en bok eller er katalog och lägga bokmärket i denna. Vill du sprida dem ännu mer för vinden kan du se till att ”glömma” ett av dem i tidningshögen varje gång du går på café. Behöver du hjälp att välja förstoringsglas eller ha tips på hur du kan använda dem i din verksamhet? Kontakt oss, vi har över 20 års erfarenhet av profilprodukter och vet vad som funkar.